Klassens tid

På Blågård Skole prioriterer vi det kontinuerlige arbejde med klassernes sociale trivsel. Vi mener, at en vigtig del af det arbejde bedst understøttes af klassemø-der med en kendt lærer.

Det betyder:

På 0. - 9. årgang afsættes der én lektion om ugen til klassens tid. I klassens tid arbejdes der blandt andet med konflikthåndteringsmetoder og FFB-kort (Fakta, Følelser og Behov).

Det er også oplagt at inddrage klassens tid til de såkaldte timeløse fag (færdsels-lære, sundhedsundervisning, uddannelses- og karrierevejledning mm).

Rammen:

På 1. - 8. årgang anvendes 1 lektion faglig fordybelse til klassens tid og på 9.årgang anvendes 1 lektion understøttende undervisning til klassens tid. Lektio-nen læses af en af årgangens teamlærere.

Godkendt i skolebestyrelsen den 2. maj 2017