Læringscafé

Læringscafé på Blågård Skole

Red Barnet Ungdom og Blågård Skole har i år et tilbud for børn i 3.–6. klasse om at komme i en læringscafé på Blågård Skole. I læringscaféen hjælper unge frivillige fra Red Barnet Ungdom dit barn med skoleopgaver på en sjov og motiverende måde. Gennem bl.a. aktive læringsøvelser såsom regnestafet, musikdiktat og engelsk-vendespil giver vi børnene i læringscaféen succesoplevelser, der udvikler dem både fagligt og socialt, og som giver dem nyt mod på skolelivet. Der arbejdes tæt sammen med skolens lærere, så det faglige indhold altid er relevant for dit barns daglige undervisning og hverdag i skolen.

Læringscaféen starter op form mellemtrins elever onsdag den 5. oktober. Vi mødes i 4.f, lokale 118, klokken 13.45-15.15. Alle er velkomne!

Om Red Barnet Ungdom: Red Barnet Ungdom har arbejdet med frivilligt drevne lektiecaféer i 10 år. Vi har mere end 300 frivillige engageret i vores uddannelsesaktiviteter og har omkring 500 børn i vores læringscaféer nationalt hver uge. Vi uddanner vores frivillige to gange årligt, så de er klædt på til at støtte dit barn. Du kan læse mere om Red Barnet Ungdoms projekter og organisationen på www.redbarnetungdom.dk