Samarbejde mellem KKFO og skole

Vi arbejder helhedsorienteret med børnenes udvikling, trivsel og læring ud fra et ressourceorienteret børnesyn. Pædagoger og lærere indgår i et forpligtende og ligeværdigt samarbejder, så flerfagligheden bringes i spil i mødet med både børn og forældre. Samarbejdet mellem lærere og pædagoger skal sikre at der skabes inkluderende læringsfællesskaber, hvor alle børn oplever aktiv deltagelse i undervisningen og samværet omkring undervisningen.

Stærkt samarbejde

KKFO'ens pædagogiske medarbejdere varetager Stærkt samarbejde. Hver klasse har en primærpædagog, der er i skolen en fast ugentlig dag. Her er der mulighed for at arbejde med ændrede undervisningsformer, varieret undervisning, holddeling mm. for at understøtte børnenes udviklings- og læringspotentialer. Pædagogerne og lærernes samtidige tilstedeværelse skaber mere tid til det enkelte barn.

Primærpædagogen følger børnene gennem indskolingen helt frem til 4. klasse. Det skaber tryghed, kendskab og kontinuitet for børnene.

Primærpædagogen deltager i skole-hjem-samtaler, forældremøder i klassen og på årgang og netværksmøder, når vi har en særlig indsats omkring et enkelt barn eller en børnegruppe.