Om Stjernestøv

Velkommen til Stjernestøv, Fritidsinstitutionen ved Blågård Skole.
Stjernestøv er for børn fra Blågård Skoles 0.-3. årgang og andre børn, der tilvælger os.

Når børnene starter hos os den 1. maj, starter de som en samlet årgang i Stjernestøvs base for forårsbørn, i bygning 4 på Blågård Skole. Et fast team af pædagogiske medarbejdere tager imod børnene og følger dem igennem hele deres tid i Stjernestøv.

Hver årgang har sin egen base på de forskellige etager i indskolingsbygningen, så børnene kan opleve at være en del af et lille fællesskab i det store fællesskab. I hver base er der faste basepædagoger, der også deltager i skoletimer og varetager det tætte forældresamarbejde.

Selvom årgangene hver har deres egen base, er baserne åbne for alle børn. Vi kan dermed skabe børnefællesskaber på tværs af årgangene.

0.-2. klasserne har base på Hans Tavsens Gade. 3. klasserne har deres base på Kapelvej, hvor de deler bygning med børn fra 4. og 5. årgang, der går i Kvisten-Cappella Fritidsklub. Vi kalder Cappella for vores 'Miniklub' og målretter aktivitetstilbuddene til de største børn.

Et alsidigt fritidsliv med mange muligheder

I Stjernestøv ønsker vi at skabe det gode fritidsliv for alle vores børn. Det gør vi gennem stærke børnefællesskaber og sjove, spændende aktiviteter af høj pædagogisk kvalitet. I vil derfor opleve, at der er knald på og mange forskellige tilbud, mens der i vores baser, værksteder og aktiviteter er ro, fordybelse og nærhed.

Vi er en stor fritidsinstitution med mange skønne børn og muligheder. Med en bred vifte af kompetencer i en mangfoldig sammensat personalegruppe, har vi mulighed for at tilbyde børnene et alsidigt fritidsliv med mange forskellige fællesskaber at indgå i. Hos os møder børnene medarbejdere, som brænder for det fritidspædagogiske arbejde og for at skabe en god fritidsinstitution for alle vores børn.

Vi arbejder struktureret og systematisk, så alle børn har nærværende og tætte relationer til medarbejdere, der kender dem godt. Det skaber tryghed og stabilitet, så alle børn oplever omsorg og føler sig imødekommet ud fra deres forskellige behov. Det er også en vigtig brik i, at vi kan sikre et godt og tæt forældresamarbejde.