Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Understøttende undervisning

På Blågård skole indføres understøttende undervisning, som ligger ud over undervisningen i folkeskolens fag og obligatoriske emner. Understøttende undervisning skal spille sammen med og støtte op om undervisningen i forhold til at realisere folkeskolens formål samt Fælles Mål for Folkeskolens fag og obligatoriske emner.

Der er mulighed for at søge dispensation for den understøttende undervisning, så den konverteres til mere personale i de fagdelte timer med tilladelse fra skolelederen.

Hensigten er

  • Bidrage til at hæve det faglige niveau
  • Understøtte og supplere den fagdelte undervisning
  • At styrke elevens læringsparathed, sociale kompetencer, alsidige udvikling, motivation og trivsel
  • Give eleverne tid til at afprøve, træne og supplere deres færdigheder og kompetencer
  • Understøttende undervisning kan varetages af både lærere og pædagoger

Det betyder

  • At understøttende undervisning tilrettelægges i samarbejde med den fagdelte undervisning
  • At den understøttende undervisning er med til at arbejde med elevernes individuelle læringsmål
  • At koblingen mellem teori og praksis skal være tydelig.
  • At motion og bevægelse er elementer som kan indgå i den understøtten-de undervisning
  • At lektiehjælp og faglig fordybelse er elementer som kan indgå i den understøttende undervisning
  • Klassens tids emner
  • Den understøttende undervisning arbejder ligesom den fagdelte undervisning med et elevinddragende og dialogbaseret læringsmiljø

Godkendt i skolebestyrelsen den 3. april 2014