Årsplan og ugeplan

Årsplanen er tilgængelig på ForældreIntra senest 1. oktober. Årsplanen er et dynamisk redskab, som løbende revideres. Planen er baseret på forenklede fælles mål, og den beskriver kort de faglige mål for klassen i hvert fag, samt hvordan klassen skal arbejde for at nå disse mål.

Hvor det er relevant beskrives også sammenhængen mellem undervisningen i faget og modersmålsundervisningen.

Det fremgår af årsplanen, hvilke undervisningsforløb de to årlige forældremøder skal være en del af.

Årsplanen danner udgangspunkt for årets skole-hjem-samarbejde og for de individuelle elevplaner. Det forudsættes derfor, at forældre holder sig orienteret i årsplanen.

Hver uge udarbejder klassens lærere på baggrund af årsplanen en ugeplan, som beskriver den kommende uges aktiviteter/læringsmål i klassen/årgangen.

Ugeplanen er tilgængelig ved arbejdstids ophør fredag. Ugeplanen er et vigtigt redskab til at eleven og forældrene kan holde sig orienteret om undervisningen og forberede sig. Forældrene har ansvaret for at ugeplanen læses.

Godkendt i skolebestyrelsen den 1. juni 2015