"Den Åbne Skole"

Blågård Skole ser den åbne skole i forlængelse af skolens eksisterende samarbejde med foreninger og erhvervsliv i forbindelse med skolens faglige profil.

I valg af samarbejdsprojekter prioriteres i nævnte rækkefølge:

1. Faglighed. Aktiviteter i den åbne skole understøtter altid de faglige læringsmål der er sat for undervisningen
  2. Inddragelse af forældre som ressource. Skolen inviterer forældre ind i arbejdet med den åbne skole så ofte som muligt, således at forældre der ønsker det, kan bidrage til aktiviteter i den åbne skole. Aktiviteterne lever op til de faglige mål, og skolen fastlægger procedurer og klare rammer for ansvar, kvalitet og evt. honorering.
  3. Aktiviteter og samarbejdsparter i lokalområdet prioriteres. Skolen prioriterer lokale projekter og samarbejdsparter hvor det er muligt, med det formål at sikre skolens lokale tilknytning og udbygge relationer og kendskab mellem skolens elever, forældre og professionelle og aktører i lokalområdet.

Godkendt i skolebestyrelsen den 3. april 2014