Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Arbejdet med læringsmål

På Blågård Skole arbejdes der med opstilling af læringsmål og vurdering af status for elevens udvikling i forhold til de opstillede læringsmål.

Dette arbejde kobles tæt sammen med Fælles Mål, så der er fokus på, hvad eleverne skal lære i stedet for, hvad eleverne skal lave.

Hensigten er:

  • at det er tydeligt for eleverne hvad de skal lære i alle fag
  • at det er tydeligt for eleverne hvad de skal lære i den næste periode
  • at eleverne selv bidrager i processen med udarbejdelse af læringsmål
  • at eleverne involveres i evalueringen af deres egen læring for at understøtte deres motivation
  • at der arbejdes med individuelle læringsmål for alle elevernes læringsudbytte
  • at eleverne på sigt i samarbejde med læreren sætter mål for hver periode
  • at læringen er synlig og eleven ved hvor de er i deres læring, og hvor de skal hen og hvad næste trin i deres læring er
  • at forældrene inddrages i barnets arbejde med læringsmål

Det betyder:

  • at læringsmålene er klare, tydelige og synlige for eleverne, så de kan sætte sig ind i og forstå målet
  • at opstillingen af tydelige læringsmål giver eleverne mulighed for at tage medansvar for deres egen læring
  • at alle eleverne får løbende feed up, feed back og feed forward på deres indsatser og resultater
Feed up: hvor skal jeg hen?
Feed back: hvor er jeg i læreprocessen?
Feed forward: hvad er næste skridt?
  • at alle læringsaktiviteter evalueres, og at evaluering bruges i det videre arbejde med elevernes læring
  • at forældrene inddrages ved at følge elevernes mål
  • at forældrene involveres gennem familievenlige aktiviteter
  • at skolen er ansvarlig for at orientere forældrene om elevens læringsmål i en form så alle forældre kan være aktive medspillere i deres barns læring

 

Godkendt i skolebestyrelsen den 2. december 2014