Andre forældrearrangementer

Forældres frivillige engagement og initiativer på skolen hilses velkomment, da det støtter op om og styrker Blågård Skoles virke og elevernes læring og trivsel.

Skolen stiller lokaler til rådighed for forældrenes arrangementer for klasser, årgange og hele skolen efter aftale med skolens ledelse eller admini-stration.

Lærerne bidrager gerne med gode forslag til aktiviteter og arrangementer for klassen eller årgangen.

Skolens skole-hjemvejleder, ledelse og teknisk/administrative personale er behjælpelig med planlægning og gennemførelse af større arrangementer for skolens forældre (med eller uden børn) f.eks. workshops, fester, foredrag etc.

For at understøtte faglighed og inklusion bidrager skolen med deltagelse af relevant personale til faste arrangementer med forældre på tværs af klasser, for eksempel Mor-møder og Morgencafe.

Det er tydeligt for skolens forældre hvor man henvender sig for at få skolens hjælp til sit arrangement.

Forældres ideer til udviklingsprojekter, undervisningstilbud og skolens arbejde i øvrigt er velkomne. Forældre skal henvende sig til skolebestyrelsen og ledelsen, som vil klarlægge rammer og muligheder for et videre arbejde og evt. støtte til projektet. Det kan eksempelvis være indhentelse/formidling af information, formidling af kontakt til relevante personer og instanser m.m.

Alle henvendelser stilles til kontoret.

Godkendt i skolebestyrelsen den 1. juni 2015